четвъртък, 25 август 2011 г.

Експериментът "Без Шампоан"

От една година и повече ме влече да търся из интернет информация за безопасна козметика, био продукти и всичко в този така нашумял дух. Все се канех, но ето, вече събрах смелост да пробвам неща, които да подобрят здравето ми и външния ми вид.

Тъй като в момента съм безработна и нямам задължението да комуникирам с хора, сега намерих за удобен момента да изчистя главата си от гадните шампоани и да намеря по-добри начини за миене на коса. Приоритетите ми са следните:

- да не ме сърби скалпът;
- да нямам пърхoт;
- да не ми тежи;
- да не изглежда косата ми мазна и на клечки;

Първото предложение, явно доста разпространено, е вариантът за миене със хлебна сода и оцет.
една, две лъжички хлебна сода се разтварят във вода (концентрацията варира от една лъжица до една чаша в различните статии)
и за изплакване лъжичка оцет, разтворен в чаша вода.

Содата се втрива в скалпа за отнемане на натрулата се мазнина и за да изчисти замърсяванията, а оцетът, както в старите бабини рецепти - за блясък.

Хората описват удивителни резултати и разказват как никога няма да се върнат към синтетичните шампоани. Но трябва период на адаптация и орегулиране на мазнината, която се отделя от скалпа.

Моята коса е гъста и права със силна склонност към омазняване, която сякаш се засили в последно време. Боядисвам я от време на време за блясък, но това сега може да се пренебрегне, тъй като последното ми боядисване беше преди 4 месеца.

И така, вече два пъти пробвах по описания начин, но за сега не виждам никакви зашеметяващи резултати. Косата ми въобще не се измива, стои ужасно.  Все пак реших да продължа експериментът докато мога да си го позволя, ако не друго, косата ми ще си почине от ежедневните химикали.




Няма коментари:

Публикуване на коментар